Ono što najviše fali trkačima rekreativcima u Sarajevu jeste rad na tehnici trčanja. Pod prethodno rečenim mislim na pet osnovnih trkačkih tehničkih elemenata kojim se postiže bolji performans, a to su: pravilna i stabilna pozicija tijela, držanje visoko kukova, “dizanje” visoko koljena, aktivno stopalo, ispravan rad ruku.

Postoje razna sredstva kojima se unapređuju predstavljeni tehnički elemenati, a mi ćemo na prvom treningu raditi sljedeće:

– preponaške vježbice na parteru (za razgibavanje i mobilnosst kukova),

– vježbe na preponama u koračnoj ABECED-i (za dizanje i funkcionlanost kukova i stopala),

– sprintersku ABECED-u (analitička i sintetička metoda usvajanja tehnike trčanja – akcenatna visoko držanje kukova i dizanje koljena),

– dinamične sprinterske vježbe kroz kretnju na 10m (napredni nivo razvoja fleksibilnosti i funkcionalnosti cijelog tijela),

– vježbe snage za stopala i pliometrija niskog inteziteta (za aktivno stopalo),

– ciklične vježbe ruku (za unapređenje biomehanike rada ruku)

– vježbe snage trupa (za pravilnu poziciju držanja tijela tokom trčanja).

Trening ćemo raditi na atletskoj stazi, ukoliko bude kišovito trening ćemo raditi u atletskoj teretani, koja se isto nalazi u Centru safet zajko.

Elitni trkači davno su u svoj trening uključili trening snage, funkcionalnosti i ostale predstavljene treninge, zato ne odbijajte da to i vi učinite. Što se tiče treninga snage, ne brinite, nećete raditi apsulutne kilaže, radit ćete više na osnovi snage, kojom ćete jačati sve segmente tijela da može izdržati čitavih 10, 21 ili 42 kilometra u pravilnoj trkačkoj poziciji, a da pri tom ne degradirate zglobove prilikom konstantnog “udaranja” podloge.

Napisao trener Elmr Ćerimagić, koji ujedno i vodi 1. NLB trkački trening.

Budi atleta ba