Sarajevo je u zadnjih desetak godina doživjelo ekspanziju rekreativnog trčanja, čemu su najviše doprinjeli sarajevski polumaraton i veliki svjetski trkački lobi, raznih brendova i pravci zdravog načina života. Ovo je za svaku pohvalu, i često kažem da je naše Ministarstvo zdravstva pametno, više bi ulagalo u ovaj pravac unapređenja zdravlja, nego u  tradicionalni stereotipni sistem vođenja zdravstvenog sektora.

Zahvaljujući toj ekspanziji, i dugom trajanju tog trenda, došlo je kod većeg broja trkača do zasićenja da “smo trče” i to je rezultiralo da ti isti rekreativci počinju samostalno unapređivati svoje trenažno znanje o trčanju, angažuju dodatne trenere, kupuju raznu opremu, bave se nutricionizmom/koriguju svoj plan ishrane, počinju ubacivati suplementaciju, jednostavno traže sve moguće načine kako da budu brži, izdržljiviji, efikasniji, u konačnici traže motiv da nastave dalje i metodu da obore svoj lični rekord. 

Upravo zbog ovoga što trkači rekreativci “traže motiv da nastave dalje i metodu da obore svoj lični rekord”, smatram da je NLB trkački trening pravo osvježenje za sarajevsku trkačku raju, jer je ovo novi vid dodatnog treninga, koji će naše rekreativce motivisati da nastave dalje sa treningom, jer je novitet koji razbija monotoniju, i to što će doprinijeti njihovoj brzini trčanja kojom će oboriti svoje lične rekorde.

Filozofija kojom se vodi NLB trkački trening bazirana je na kvaliteti trkačkih komponenti, a ne na kvantiteti, i održava se samo jednom sedmično. 

Ova filozofija nastala je iz potrebe i činjeničnog stanja u kojem se nalaze naši sarajevski rekreativci. Činjenica je da sarajevski trkači rekreativci imaju veliku količinu pređenh kilometara i da treniraju više puta sedmično, a gledajući njihovu tehniku trčanja potreba je velika da unaprijede istu isključivo kvalitetnim komponentama trkačke tehnike i da im je za to potreban jedan dodatni trening sedmično. Ovim ne remetimo rekreativcima trenažne programe, ne zahtijevamo od njih velika odricanja, minimalno utčemo na periodizaciju njihovog plana i programa, i zato mislim da je ovo idealna prilika za svakog trkača rekreativca.

O tome kako treniramo, koja sredstva koristimo i druge detalje možete pročitati u ovom članku Šta ćemo raditi na NLB trkačkom treningu. Kako je naša nacionalna osobina da više vjerujemo strancu nego sebi ili svome, pročitajte ovaj članak 4 Sprint Workouts That’ll Increase Your Speed i uvjerite se da ova naša priča nije izmišljena, već da ista ima svoju svjetsku osnovu svjetskih trkača. Mada ja mislim da je filozofija NLB trkačkog treninga dosta bolja nego ovo napisano u članku runnersworld-a 🙂

Video sa treninga na kojem radimo sprintersku ABCED – u 🙂

Video sa treninga na kojem radimo preponašku koračnu ABCED – u 🙂

Pored svega navedenog, znam da će NLB trkački trening doprinijeti postizanju boljih rezultata u “kratkim” disciplinama (800m, MILJA i 3km) Atletske rekreativne lige, i ovo smatram odličnom nadopunom ovog takmičarskog rekreativnog projekta.

Za kraj imam jednu poruku sarajevskim rekreativcima, nek dođu na NLB trkački trening i nek se učlane u Atletsku rekreativnu ligu, ova dva segmenta uveliko će unaprijediti vaš trkački svijet 😉

Napisao Elmir Ćerimagić

Budi atleta ba